დეკლარაციები,კონვენციები,კანონები



  • საქართველოს პარლამენტის დადგენილება
ინვალიდობის საკითხთა სახელმწიფოებრივი მართვის
სისტემების სრულყოფის ღონისძიებების შესახებ. აღნიშნულის გათვალისწინებით, საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტის 182-ე
მუხლის შესაბამისად, საქართველოს პარლამენტი ადგენს:
1.  დამტკიცდეს თანდართული  „შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა
(ინვალიდთა) სოციალური ინტეგრაციის კონცეფცია“.  
2.დაევალოს საქართველოს მთავრობას, „შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე
პირთა  (ინვალიდთა)  სოციალური ინტეგრაციის კონცეფციაში“  ასახული პრინციპების გათვალისწინებით შეიმუშაოს და 2009  წლის 1  ივნისამდე    საქართველოს პარლამენტს წარუდგინოს სახელმწიფო სამოქმედი სტრატეგიული გეგმა და ეთხოვოს აღმასრულებელ ხელისუფლებას 2009  წლის 1  ნოემბრამდე სტრატეგიული გეგმიდან გამომდინარე საკანონმდებლო ბაზის რევიზია და სათანადო ინიციატივების წარმოდგენა.
3. დაევალოს საქართველოს პარლამენტის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტს ამ დადგენილების შესრულებაზე კონტროლის განხორციელება.
 4. ეს დადგენილება ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.
საქართველოს პარლამენტის  
    თავმჯდომარე                   დავით ბაქრაძე 2008
  • სალამანკას დეკლარაცია-მიღებული იუნესკოს მსოფლიო კონფერენციაზე, განათლების სპეციალური საჭიროებანი ,ხელმისაწვდომობა და ხარისხი,სალამანკა, ესპანეთი, 1994 წლის 7-10 ივნისი.
  • მსოფლიო დეკლარაცია განათლება ყველასათვის-ძირითადი სასწავლო საჭიროებების უზრუნველყოფა მიღებული იუნესკოს მსოფლიო კონფერენციაზე” განათლება ყველასათვის” 1990წლის 9 მარტი.
  • ადამიანის უფლებეთა საყოველთაო დეკლარაცია-მიღებული გენერალური ანსამბლეის 217 რეზოლუციით 1948 წლის 10დეკემბერი
  • დეკლარაცია შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთაუფლებების შესახებ- მიღებული გენერალური ანსამბლეის 3447 რეზოლუციით 1975 წლის 9 დეკემბერი
  • კონვენცია შეზღუდული  შესაძლებლობების მქონე პირთა პროფესიული რეაბილიტაციისა და დასაქმების შესახებ- შრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის კონვენცია159, მიღებული გენერალურ კონერენციაზე 1983 1 ივნისი.
  • საქართველოს კანონი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა  სოხიალური დაცვის შესახებ-1995 წელი
დამატებითი მასალა: “ვისაწავლოთ ერთად ინკლუზიური განათლება”

No comments:

Post a Comment